فایلمس اسکای

کسب درآمد از خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی

فایلمس اسکای

کسب درآمد از خرید و فروش فایل و محصولات دانلودی

دانلود مقاله بررسی و تحلیل معماری رنسانس

مقاله معماری رنسانس

هنر مند رنسانس ساحری است که طبیعت مادی را می شناسد و به آن عمل می کند در واقع در دوره رنسانس تطبیق معماری با انسان و طبیعت ، به اتکا یا به وسیله دانش ریاضی و تعبیر هایش دوباره مطرح می شود و تمام خصیصه های که یک مبحث زنده را به تدریج دارا شد تا جایی که تناسبات و اندازه ها فضای معماری تابع یک هارمونی کیهانی شدند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 35
حجم 359 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

مقاله معماری رنسانس

 
مقدمه
هنر مند رنسانس ساحری است که طبیعت مادی را می شناسد و به آن عمل می کند در واقع در دوره رنسانس تطبیق معماری با انسان و طبیعت ، به اتکا یا به وسیله دانش ریاضی و تعبیر هایش دوباره مطرح می شود و تمام خصیصه های که یک مبحث زنده را به تدریج دارا شد تا جایی که تناسبات و اندازه ها فضای معماری تابع یک هارمونی کیهانی شدند. در واقع همانطور که لئوناردو داوینچی در رساله خود می نویسد :« برای آنکه نگار گری شایسته آفرینش باشد و مبدا هنر و علم گردد می باید جهانی شود. » که بعدها در قرن نوزدهم بر اساس این گفته انقلاب بزرگی در هنر و معماری پیش آمد .اما آنچه را که می توان در باره معماری رنسانس ایتالیا و اروپا ذکر کرد را به صورت مختصر در متن زیر می توان یافت.
 
گونه های پر شمار تجربه های معماری سده میانی از دیدگاه معماران رنسانس نکته ای منفی بودو باید جای به شیوه واحدی در آفرینش معماری می داد و باید معطوف به ضابطه ها ومنظومه هاای معمارانه تازه ای می شد که در این دوران جهانی تلقی میشد در این دوران کمک گرفتن از هندسه به عنوان وسیلهای که در روان تر کردن ترکیبهای حجمی فرعی کاربرد فراوان داشت و به طراح کمک می کرد که به کمک اندازه هایی که از پیش درارتباط و در تناسب بایکدیگر سنجیده می شوند در تعیین عناصر فرعی معماری بامشکل روبرو نگردند.و گذری داشته باشند از فضای آکنده از گونه گونی تجربی به فضایی که در آن حساب و نظم در آفرینش معماری حاکم است ، که از طریق استدلالی کردن وو عقلانی کردن معمار یصورت می گرفت و همچنین از روش آفرینش و اجرای واحدهای معماری خاص سده میانه به روشی نوین روی آوردن و در پی آوردهای روابط اجتماعی و حرفه ای معماران بسیار دارای اهمیت بود . معماری رنسانس ایتالیا ، دارای بیانی ویژه است و از ابزاری نو و بس مهم برای مفاهیم خود بهره می برد که مهمترین آن را می توان شکل واقعی دادن به اندیشه فضایی که دارای خصیصه پرسپکتیوی است ،دانست.
 
با توجه به مسائل بالا درمعماری رنسانس پنج نوع فرآورده معماری پدیدآمد که می توان به صورت مختصر چنین ذکر کرد:
- بناهایی که در طول بررسی معمول بیشتر مورد توجه قرار می گیرنند مانند کلیساها، نمازخانه ها و مقابر . دستورها و قواعد تنظیم و تدوین فضای معماری در این رده ساختمانها ، همه جا به گونه ای آزاد از سنت های موجود و نه در پیروی صرف از آنچه معماران پر توان شکل داده وبه کار برده اند می نمایند .- همه جا چنین عنوان می شود که فضای معماری در دوران رنسانس ایتالیا، به دست معماران ، به شکل موجودیتی در آمد که ، در درونش ، طراحی معماری ، برنامه ریزی دیدی یا بصری می شد. که تازگی این امر در شکل اجرایی آن بود که بعدها دورنمایی پرسپکتیویه به آن افزوده شد که معماران متناسب با توان نظری خویش ، از آن بهره می گرفتند.- در این دوران معماران چه در داخل و چه در خارج بنا به دنبال یک وحدت شکلی بودند که در گذر زمان از فضای درونی به بیرون بنا و در باز شناسی روحیه ای که درون بنا را هویت و شخصیت بخشیده و در تطبیق شکلی و معنوی و نمادین آن با روحیه ای از حجم بنا قابل درک تواند بود که چگونگی شکل پوسته میانی این دو ، نقشی اساسی دارد که می تواند نقطه حرکت طراحی معماران این دوره محسوب گردد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

هنر مند رنسانس

معماری رنسانس

الگوهای معماری رنسانس

الگوهای معماری رنسانس

جایگاه انسان در دوره رنسانس

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 1
رنسانس 3
یادداشت های لئوناردو داوینچی 6
لورنتسوی کبیر 7
فلورانس در زمان «ساوونارولا 7
سوزاندن مظاهر فساد و تباهی 8
بازگشت خانواده مدیچی 8
شوق آموختن 9
تاریخچه هنر رنسانس 9
الگوهای معماری رنسانس 10
 بخش دوم  -معماری 12
 1.کلیساها 13
  2.صحن و رواق 15
 3.درگاه و پنجره 16
 هنر مندان معماری دوره رنسانس 17
جایگاه انسان در دوره رنسانس 19 
از رنسانس تا باروک 27
 معماری باروک 29
منابع و مآخذ 31
 


توضیحات بیشتر و دانلود

 

دانلود گزارش کار آموزی رشته عمران و معماری با عنوان اسکلت بتنی

گزارش کار آموزی رشته عمران و معماری با عنوان اسکلت بتنی

برای اینکه بخواهیم ساختمانی را بنا کنیم ابتدا باید خاک محل مورد نظر را بشناسیم برای اینکار مهندس زمین شناسی خاک موردنظر را آزمایش می کند تا بفهمد که آیا ساختمان می تواند روی آن پایدار باشد یا نه؟


مشخصات فایل

تعداد صفحات 107
حجم 16 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

گزارش کار آموزی رشته عمران و معماری با عنوان اسکلت بتنی

مکان:برج الوند

گزارش مربوط به خاکبرداری: 

برای اینکه بخواهیم ساختمانی را بنا کنیم ابتدا باید خاک محل مورد نظر را بشناسیم برای اینکار مهندس زمین شناسی خاک موردنظر را آزمایش می کند تا بفهمد که آیا ساختمان می تواند روی آن پایدار باشد یا نه؟ بعد از شناسایی و تشخیص مراحل بعدی انجام می گیرد :ابتدا باید توسط ماشین آلات ساختمانی، خاک محل را برداشت تا جایی که به خاک بکر برسیم خاک سخت وسفت که بااستفاده از روش محلی می توان تشخیص داد و گاهی اوقات چون به خاک بکر دیر می رسیم ناچارأ از شمع استفاده می کنیم .قبل از هر کاری با استفاده از دوربین تئودولیت شاخص ارتفاعی را که باید ساخته شود امتحان می کنیم (علامت می گذاریم) و یک را نقطه مهندس با استفاده از این دوربین در نظر می گیرد که پنج مارک می گویند و همه نقاط را نیسبت به این نقطه می سنجند یعنی عمق خاکبرداری در تمام نقاط برابر کد مورد نظر باشد.خاکبرداری محل پی جهت ایجاد پی تمام می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بتن ریزی

آرماتوربندی

اسکلت بتنی

 
 
 
فهرست مطالب
آشنایی با مکان کارآموزی                                       7
گزارش مربوط به خاکبرداری                                       8
گزارش مربوط به بتن مگر                                         10
گزارش مربوط به قالب بندی                                      12
گزارش مربوط به آرماتوربندی پی                                 14
گزارش مربوط به بتن ریزی                                        16
گزارش مربوط به کارگذاشتن آرماتورهادر داخل قالب                 19  
گزارش مربوط به آرماتوربندی ستون                               20
گزارش مربوط به قالب بندی ستون                                 23
گزارش مربوط به بتن ریزی ستون                                   26
گزارش مربوت به قالب برداری ستون                               28
گزارش مربوط به قالب بندی تیرهای اصلی                          29
تیرها                                                         31
گزارش مربوط به اجرای سقفهای تیرچه  بلوک                       37
آرماتور بندی سقف                                              45
تکمیل قالب بندی                                               46
آماده سازی سقف برای بتن ریزی                                   47
بتن ریزی سقف                                                   48
بازکردن قالبها و جمع آوری تکیه گاههای موقت                     50 
گزارش مربوط به شیب بندی                                       51
مقدمه بخش حملو نقل و ماشین آلات                                  54
کامیون و تریلر                                                56
گزارشات پیشرفت کارآموزی                                       71
فرم پایان دوره کاراموزی                                       91
فرم خلاصه اطلاعات کارآموزی                                      92
 
   
 


توضیحات بیشتر و دانلود

دانلود گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان مترو


گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان مترو

ساختمان فلزی منظور از ساختمان فلزی ساختمانی است که ستونها و تیرهای اصلی آن از پروفیل های مختلف فلزی بوده و بار سقفها و دیوارها و جدا کننده ها (پارتیشن ها) بوسیله تیرهای اصلی به ستون منتقل شده و به وسیله ستونها به زمین منتقل گردد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 72
حجم 8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان مترو

 

ساختمان فلزی 

منظور از ساختمان فلزی ساختمانی است که ستونها و تیرهای اصلی آن از پروفیل های مختلف فلزی بوده و بار سقفها و دیوارها و جدا کننده ها (پارتیشن ها) بوسیله تیرهای اصلی به ستون منتقل شده و به وسیله ستونها به زمین منتقل گردد.
 

مزایا و معایب ساختمانهای فلزی 

1- اجرای این نوع ساختمانها خیلی سریع پیشرفت می نماید. در صورتی که برای ساختن ساختمانهای بتنی یا آجری زمان بیشتری لازم است. 
2- ستونها و قطعات باربر ساختمانهای فلزی فضای کمتری را اشغال می نماید و این خود باعث بوجود آمدن سطح مفید زیادتر در ساختمانهای فلزی می گردد در صورتی که برای ساختمانهای بتونی مرتفع ناچار به ایجاد ستونها و دیوارهای قطور می-باشیم. 
3- ساخت قطعات ساختمانهای فلزی در خارج از محوطه کارگاه (مثلاً در کارخانه های فلزکاری) ممکن بوده و این خود از لحاظ دقت کار و کیفیت بهتر قطعات و همچنین از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد. 
4- ساختن ساختمانهای فلزی (البته فقط در قسمت فلزکاری) کمتر تابع آب و هوا و عوامل جوی می باشد در صورتی که ادامه کار ساختمانهای بتونی در هوای زیر صفر ممکن نیست. بعضی از آئین نامه ها جوشکاری و چکش کاری را در هوای خیلی سرد اجازه نمی دهند. 
5- امکان تقویت ساختمان بعد از اتمام کار و بالاخره نزدیک بودن فرضیات با عمل در ساختمانهای فلزی از مزایای آن می-باشد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی معماری مترو

پلان ها و مقاطع مترو

ساختمان های فلزی مترو

 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:ساختمان های فلزی 

مقدمه 1
تاریخچه مترو 4

بررسی شناخت انواع سیستم حملو نقل پیشرفته عمومی 7

خط سبک شهری 10
مشکلات ترافیکی 14

مزایای احداث مترو در شهر تهران 17

مشخصات کلی متروی تهران 18
موقعیت شهری ایستگاه 20
بررسی های جامعه شناختی 30

فصل دوم :دکوراسیون و دیوارها 

بررسی های روانشناختی ایستگاههای زیرزمینی مترو 35
مشخصات کلی موقعیت ایستگاه و اجزای اصلی 38

فصل سوم:پلان ها و مقاطع 

اجزای اصلی ایستگاه و محدوده های استملاکی پیشنهادی 46

معیارهای بررسی آلترناتیوهای محدوده استملاکی 59

بررسی طرحهای توسعه در زمینه تاسیسات شهری 61

 فصل چهارم:گزارش کارآموزی 

 
 


توضیحات بیشتر و دانلود

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان بررسی هنر اسلامی حرم

مقاله رشته معماری با عنوان هنر اسلامی حرم

در دانلود مقاله رشته معماریبه بررسی هنر اسلامی حرم می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 55
حجم 150 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان هنر اسلامی حرم

مقدمه
  دربارة   هنر اسلامی می‌توان گفت که هنر اسلامی به اصطلاح امروز یک هنر آبستره است یعنی هنری است که در حقیقت در همه‌جای دنیا یک رنگ دارد و یک نقش دارد وبدین سبب است که به راحتی قابل تمیز و شناخت از هنرهای دیگر است، هنر اسلامی یک هنر «مجرد» و یک هنر انتزاعی است. طبیعت در این مکتب هنری به صورت مدل قطعی و مشخص مورد توجه نبوده بلکه طبیعت یک نشانه است که نقاش و هنرمند نیز آن را هم به صرف نشانه بودن به کار برده است و خلاصه هنر اسلامی به این علت هنری آبستره‌گونه شده که توجه را از کثرت به وحدت که همان ] معنای توحید باشد[ می‌برد. 
 
  باید گفت آنچه که در نقوش اسلامی مطرح است نقش ظاهری و مادی و بیرونی طبیعت نیست بلکه قوانین و اصول و نظم و انتظامات باطنی و درونی آنها مدنظر می‌باشد. و این نظم و انتظام نوعی نظم و انتظامی متجلی و پر از رمز و راز هست که همه نسبت و مراتب ظاهری خود را به هم می‌ریزد و به تعبیری «طرحی نو در می‌اندازد». همه نقوش اسلامی همواره در پی تصویر این نظام و قانون برپایی عالم بوده‌اند، گاهی در شکل منظم و هماهنگ ظاهر شده واز شکل‌های هندسی و ریاضی مدد گرفته‌اند 
 

 تاریخچه اسلیمی:

تاریخ می‌گوید که عربها شکل -  پایة اصلی «موتیف» اسلیمی را اختراع وابداع نمودند و تصویر آنرا تثبیت کردند، اما هنرمندان سایر ملل و سایر زبانها، مانند ایرانیها، ترکها، هندیها، بربرها و غیره از اسلیمی استفاده نمودند و در عین حال شکلها و طرحهای جدیدی بوجود آورده و بر این مجموعه افزودند، و هرچند که این گروه از خود چیزهایی در اشکال جدید بودیعت نهادند، اما هرگز روح اصلی و اولیه اسلیمی رامخدوش ننمودند. 
 
درباره نحوة شکل‌ریزی اسلیمی سخنان بسیاری گفته شده است. گروهی گفته‌اند، مثلاً نقش «دهن‌اژدری» که نام یک نوع اسلیمی می‌باشد از نقش اژدها گرفته شده است و گروهی خرطوم فیل را الهام‌دهندة اسلیمی‌ها دانسته و عده‌ای هم برگ کنگر را موجد اسلیمی می‌دانند و طرح‌های اولیه آن را در دورة ساسانیان جستجو می‌کنند. ولی باز ذکر این نکته لازم است که «اسلیمی» یک نقش مجرد است. یعنی نقشی که از عالم واقع، انتزاع پیدا کرده است. ظاهر و تصویر یک چیز مادی نیست. بلکه نشانه‌ای است برای اینکه توجه را به یک مطلبی که ماوراء این نشانه است، جلب کند. 
 
 
کلمات کلیدی:

اسلیمی

هنر اسلامی

معماری حرم

هنر آبستره

هنر تشبیهی و هنر تنزیهی

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2
تاریخچه اسلیمی: 2
رموز و ماهیت اسلیمی‌ها: 3

ایده‌آل‌های رموز معنوی اسلیمی: 4

تعریف هنر اسلامی در ایران 8

ترصیع سنگ های قیمتی بر مرمر سفید 12

تاثیر هنر ایران در هنرهای اسلامی 14

هنر تجریدی و روحانی 14
نور و سیر به باطن 15

توحید در طرح‌های هندسی 17

آداب معنوی و سمبلیسم در هنرهای تجسمی اسلامی 20

دو قطب هنر اسلامی 22
هنر تشبیهی و هنر تنزیهی 22

روحانیت در هنر اسلامی 24

آغاز غرب زدگی هنر و در حجاب شدن اسلامی 25

انواع هنرهای اسلامی بکار رفته در اماکن متبرکه 27
مینا کاری‌ 27
نحوه تولید‌ 27
معرق کاشی 30

تنوع نقش پارچه‌های قلمکار 31

قلمدان و نقش های لاکی 32
قلمدان و پاپیه ماشه‌ سازان‌ 33
سنگتراشی 35
خاتم کاری 37
سیر تکاملی حرم امام رضا 38

حرم مطهر رضوی چگونه ساخته شد 38

سلجوقیان 40
خوارزمشاهیان 41
تیموریان 41
عهد صفویه 42
نگاهی به ضریح مرقد امام رضا(ع) 42

نگاهی به گنبد و ایوان‌های حرم رضوی 45

ایوان شرقى یا ایوان نقّاره خانه 48
سنگ مرقد 49
سقاخانه حرم 50
نتیجه گیری: 51
منابع و مآخذ: 55
 


توضیحات بیشتر و دانلود

طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد بصورت جامع و کامل

طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد بصورت جامع و کامل

شناخت و ارائه ی همه جانبه و کامل مبانی نظری طراحی شهری از جمله پژوهش های بنیادین و کاربردی محسوب می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 205
حجم 48 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد

بصورت جامع و کامل

 

مفهوم طراحی شهری 

شناخت و ارائه ی همه جانبه و کامل مبانی نظری طراحی شهری از جمله پژوهش های بنیادین و کاربردی محسوب می شود .طراحی شهری به عنوان فعالیتی که به محیط انسان ساخت و سکونتگاه ها ی انسانی شکل داده و انسجام می بخشد از ابتدای پیدایش ( حدود 40 سال پیش ) تاکنون همواره از اهمیت روز افزون برخوردار بوده است .با وجود این بررسی منابع متعدد نشان می دهد که در مورد تعریف طراحی شهری هنوز هم وضوح و اتفاق نظر کاملی وجود ندارد .بنابراین اگر چه در اهمیت و ضرورت طراحی شهری در شهرهای امروزی هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد لیکن ارائه ی تعریفی جامع و مانع برای این حرفه مشکل است .  (Sternberg,2000;Moudon,1992)
 
طراحی شهری حوزه ای است پیچیده ومیان رشته ای(Interdisciplinary)که افزون بر معماری و برنامه ریزی شهری با شاخه های دیگر علمی وهنری مانند منظرسازی، مهندسی عمران، مهندسی حمل و نقل، روانشناسی و حقوق نیز سروکار دارد(توسلی و بنیادی،4:1372) انبوه تعاریف ارائه شده در خصوص تعاریف شهری، با تاکیدها و زمینه های متفاوت، نوعی ابهام و سردرگمی را در ارائه تعاریف روشن از این حرفه معلوم می دارد. مدنی پور برای حل این مشکل رویکرد دسته بندی تعاریف که هر یک متضمن رویکرد و تاکیدی خاص می باشند را مطرح نموده است. زمینه هایی که وی مطرح می-کنند عبارتند از: مقیاس، تاکیدات مکانی یا بصری، تاکیدات اجتماعی، فرآیند و محصول، رابطه میان مشاغل، ارتباط بخش خصوصی و عمومی و فرآیندی عینی ـ منطقی یا ذهنی ـ بیانی(مدنی پور، 1379). چنانچه تعریف «کوآن» در «فرهنگ تخصصی شهر سازی» را بپذیریم، ایجاد مکان; زمینه گرایی و مشارکت مردمی به عنوان 3  اصل و مفهوم در طراحی شهری مطرح می باشند.        
   
«انجمن معماری و محیط مصنوع انگلستان»، در مجموعه «به کمک طراحی» بر ایجاد مکان به عنوان مهمترین هدف و محصول طراحی شهری تاکید می ورزد. چنین رویکردی یعنی "هنر ایجاد مکان" امروزه به عنوان هدف و ماهیت اصلی حرفه ـ دانش طراحی شهری پس از گذار از مراحل بصری ـ هنری و فوائد اجتماعی محسوب می گردد. رویکردی که هر دو سنت مذکور را در طراحی شهری در بر دارد. این رویکرد بر تنوع و فعالیتی که موجب ایجاد فضاها و اماکن موفق و خوب شهری می شوند، اشاره دارد. چنانچه به عنوان نمونه «سیاست راهنمای برنامه ریزی انگلستان»(PPG )بیان می دارد که «طراحی شهری باید به معنای رابطه میان ساختمان های مختلف، رابطه میان ساختمان ها و خیابان ها، میادین، پارک ها و سایر فضاهایی که عرصه همگانی را شامل می شوند و همچنین رابطه میان یک بخش از یک
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی شهری

محیط های پاسخده

فرایند طراحی شهری 

طراحی فضای شهری

آفرینش نظریه معماری

شهرسازی و معماری ایران

مسئولیت های طراحی شهری

 
 
 
فهرست مطالب

 مبانی نظری طراحی شهری با تاکید بر طراحی محورها و گره ها 2

1- اصول کلی طراحی شهری 2

1-1- مفهوم طراحی شهری 2

1-2-هدف طراحی شهری 9
1-3-ماهیت طراحی شهری 13

ارزشها و هنجارهای مداخله در طراحی شهری 16

گسترش دانش طراحی شهری 20
حوزه عمل طراحی شهری 21
مفاهیم عرصه همگانی 26
فضا و گونه بندی آن در طراحی شهری 28
فضای شهری: 32

مولفه های فضای شهری 35

انواع فضاهای شهری 37
2- اصول طراحی شهری محورها(خیابان ها) 39
2-1-خیابان ، فضای شهری 39
2-2-خیابان در گذر تاریخ 42
2-3-چالش های موجود در خیابان 47
کیفیات مورد نیاز در خیابان 50
افزایش قابلیت پیاده مداری در خیابان های شهری 55
فرم خیابان 61

طراحی شهری و گونه شناسی خیابانها 63

خیابان و ساختار شهر 64
گونه های خیابان و سلسله مراتب: 66
بولوار: 67

3- اصول طراحی شهری گره ها (میادین) 72

3-1- میدان، فضای شهری 72
4- آیین ها ،تکنیک ها و ابزار طراحی 79
4– 1- آیین ها ،تکنیک ها و هنجارها 79
4-1-1-تئوری های طراحی شهری 79
4-1-2-کیفیت محیط شهری 83
4-1-3-مولفه های سازنده کیفیات طراحی شهری 85
کیفیات هنجاری در طراحی شهری 87
حس مکان 90
کاراکتر(Character) 93
خوانایی(Legibility) 96
سرزندگی(Vitality) 100
نفوذ پذیری(Permeability) 102
انعطاف پذیری(Adaptability) 104
گوناگونی،تنوع 108
ابعاد طراحی شهری 110

4-2- حامل ها ، نمایانگرها و عناصر خیابان و میدان(کف ، جداره،بام،کلیت دیدو پویا نمایی) 119

5-فرآیند طراحی و اسناد طراحی 127
5-1-فرایند طراحی فضای شهری 127
5-2- اسناد طراحی شهری 131
6- نمونه های طراحی از جهان و ایران 144
6-1-نمونه  اول 144
6-2-نمونه دوم 153
6-3-نمونه سوم 157
6-4-نمونه  چهارم 161
6-5-نمونه  پنجم 163
6-6-نمونه ششم 165
فهرست منابع فارسی 200
   منابع لاتین   204
 
 
    


توضیحات بیشتر و دانلود