پاورپوینت حمل و نقل هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی، فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند در تراز جهانی
دید کلی؛
فایل پاورپوینت حمل و نقل هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی، فرصت استراتژیک برای مدیران هوشمند در تراز جهانی، در 112 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
در حوزه حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تأمین از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و اخیرا مشاهده ی متداول عناوینی نظیر مدیریت زنجیره تأمین ، لجستیک ناب ، لجستیک حمل و نقل ، شرکت های خدمات امور لجستیکی ، لجستیک معکوس ، انجمن لجستیک و زنجیره تأمین ، کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین در کنفرانس ها و همایش های اقتصادی اثباتگر افزایش اهمیت آنها می باشد.
توضیحات فایل پاورپوینت حمل و نقل هوشمند
اگر بخواهیم از نظر انجمن مدیریت لجستیک، مفهوم لجستیک را بیان کنیم، می توان آن را بخشی از فرآیند زنجیره عرضه نامید که مسئولیت انبار کردن کالاها، ارائه خدمات و اطلاعات مربوطه را از نقطه تولید تا مصرف کالا به عهده دارد. هدف اصلی از این فرآیند نیز برآورده کردن نیازهای مشتریان می باشد.
لجستیک با نام های دیگری چون آماد و یا آمادگاری شناخته می شود. در کل می توان مدیریت جریان کالا، اطلاعات و یا هر منابع دیگری را از نقطه تولید تا مصرف، لجستیک نامید.
در تقسیم بندی کلی، لجستیک به دو نوع اصلی تقسیم می شود؛ لجستیک کلان و لجستیک خرد. این دو دسته به ترتیب در حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خرد قرار می گیرند.
لجستیک کلان به مقولاتی همچون، لجستیک بین الملل، لجستیک ملی، لجستیک تجاری و … می پردازد.
لجستیک خرد نیز بیشتر به لجستیک کارخانه و شرکت می پردازد که خود به چهار دسته تقسیم می شود؛ لجستیک مقدم، لجستیک درونکارخانه، لجستیک تالی یا بیرونی و لجستیک معکوس.
با این حال موانع و مشکلات متنوعی سر راه توسعه لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در کشورها وجود دارند که با استناد به گزارش بانک جهانی به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:
با توجه به گسترش فعالیت های صنعتی و بازرگانی کشورهای مختلف جهان در می یابیم که پیشرفت و توسعه روزانه به دقتی بالا در کلیه ابعاد تأمین، تولید و توزیع نیازمند است. مطالعات تجربه جهانی در این زمینه ها، نقش مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک را بسیار برجسته می نماید.
بخش مهمی از محصولات و خدمات مرتبط با لجستیک در حوزه های زیر تعریف می شوند:
بدین ترتیب فعالان عرصه حمل و نقل را می توان از شاخص ترین فعالان عرصه لجستیک دانست.
همچنین بخشی از محصولات و خدمات مرتبط با مدیریت زنجیره تامین در حوزه بسته بندی مواد و محصولات جهت انتقال، توزیع و فروش قرار دارند. بدین ترتیب فعالان حوزه بسته بندی نیز جز مهمترین فعالان عرصه لجستیک و خدمات زنجیره تامین به شمار می آیند.
در نبرد و جنگ ها، مسائل لجستیکی غالبا نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نتیجه کلی جنگ ایفا می کنند. لجستیک نظامی شامل برنامه ریزی و اجرای حرکت و نگهداری نیروی مسلح می باشد. ابعاد عملیات نظامی نیز با مسایل زیر در ارتباط است:
پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری مدار با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف
دید کلی؛
فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار (مشتری محوری در بازاریابی) با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف، در 182 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
در فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار ، مطالب ارزشمند در زمینه مشتری محوری در بازاریابی، شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۸۲ اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مورد استفاده قرار گیرد.
توضیحات فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار
رشد و توسعه شرکتها در گرو شناخته شدن آنها در میان مشتریان و همچنین میزان توانایی آنها در گسترش بازارهای هدفشان میباشد. امروزه دیگر منافع و مزایای بیشمار بازاریابی برای هیچ شرکتی که قصد پیشرفت دارد، پوشیده نیست. بطوری که رهبران شرکت های بزرگ در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای پیشرفت مستمر و حضور پایدار در بازارهای رقابتی امروزی باید فعالیت های بازاریابی را جزو اولویت های خود قرار دهند و همچنین لازم است تا بخشی از ظرفیت ها و سرمایه های شرکت صرف بازاریابی شود.
در گذشته واژه بازاریابی تنها به معنی سنتی آن و به صورت تلاشی در راستای فروختن کالا یا خدمات به مشتری تعبیر میشد. این در حالی است که در دنیای امروزی، اغلب مدل های موفق کسب و کار با محوریت مشتری شکل گرفته اند و لذا واژه بازاریابی مفهومی جدیدی به شکل تامین نیازهای مشتری به خود گرفته است. شرکت های امروزی با رقابت شدید و فزآیندهایی روبرو هستند و مطمئناً شرکتی پیروز این رقابت خواهد شد که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواسته های مشتریان هدف را به بهترین شکل درک کند و منافع آنها را تامین کند.
در گزارش حاضر، ابتدا به طور مختصر به معرفی مفاهیم بازاریابی و همچنین بازاریابی مشتری محور پرداخته شده است و بعد از معرفی مراحل پیاده سازی بازاریابی مشتری محور، راهکارهایی برای شناخت، جذب و تعامل سازنده با مشتریان ارائه شده است.
بازاریابی (Marketing) عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود. در حقیقت، عملیات بازاریابی موجب آگاهی بیشتر مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و به منظور جذب و جلب نظر وی به کالا یا خدمت نامبرده در بازار هدف میشود.
حال اگر بخواهیم به سراغ تعاریفی که انجمنهای بازاریابی از این کلمه ارائه دادهاند برویم، موسسه خبرگان بازاریابی آن را این چنین شرح میدهد: “مدیریت فرآیند شناسایی، پیشبینی و تأمین نیازهای مشتری به شکلی سودآور”
انجمن بازاریابی آمریکا آخرین تعریف از بازاریابی در سال ۲۰۱۶ را اینگونه بیان میکند:”بازاریابی، مجموعه ای از فعالیتها و فرآیندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است. در واقع میتوان گفت که بازاریابی یکی از بخشهای کسب و کار است که تمرکز بر روی مشتریان فعلی و بالقوه را تضمین میکند.
بازاریابی در حقیقت به عنوان یک فعالیت مدیریتی اجتماعی تعریف میشود و در آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یگدیگر به امر تامین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند. فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است و در واقع فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار میرود.
بازاریابی موفق خواهد بود که در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالا و ارائه خدمات مطلوب، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات موفق عمل کند و خواهد توانست محصول خود را به فروش برساند. پیتر دراکر متفکر صاحب نام رشته مدیریت میگوید: هدف بازاریابی افزایش فروش است. در واقع هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقاً متناسب با نیازهای وی باشد و خود، خود را به فروش برساند.
طبق توضیحات ارائه شده، فرآیند بازاریابی با یک ایده و یا یک محصول جدید و نوآورانه آغاز نمیشود. بلکه نقطه آغاز بازاریابی، مشتری است، همان افرادی که سبب موفقیت و پویایی کسب و کار میگردند. فرآیند بازاریابی دقیقاً از جایی شروع میشود که مشتری وارد چرخهی کسب و کار میشود، نه زمانی که محصول آماده فروش است.در حقیقت، مشتری محصولی را که توسط شما عرضه میشود خریداری نمیکند، بلکه ارزش ایجاد شده توسط کالا یا خدمات را خریداری مینماید.
چگونگی استقرار روستاها | کالبد و بافت روستاها | روابط شهر و روستا | مهاجرت از روستا به شهر
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت رابطه شهر و روستا در معماری، می پردازیم که در قالب 26 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
تعداد صفحات فایل: 26 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 1.36 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت رابطه شهر و روستا
سکونت گاههای انسانی ، تحت شرایط خاص محیطی و جغرافیایی و به اقتضای عوامل مؤثر در شکل گیری آنها ، بوجود آمده اند . در آغاز تاریخ ، بطور کلی درکنار رودخانه ها و دریاچه های بزرگ و یا هر جا که آب و خاک مناسب وجود داشته ، مراکز سکونت انسانی شکل گرفته است
طرح ریزی کالبدی به دلایل مختلفی مورد توجه بوده است. پس از گذار سکونتگاههای اولیه و سکونت گاه هایی که تا حدی پیچیدگی داشتند، طرح ریزی به صورت الزامی برای سکونتگاه های انسانی در آمد
شهر و روستای سرزمین ایران و یا مناطق مشابه آن ساختار فضائی بودهاند با اجزائی کم ارتباط و مجزا از یکدیگر
در یکصد سال گذشته این ارتباط بیشتر به تغییر در حوزه مصرف روستا مربوط بوده ، تا حوزه تولید آن
روستاها را میتوان متناسب با تاثیرپذیری آنها از تغییر و تحولات ، از نظر گرایشهای استقرار فضایی و ارتباطشان با شبکه شهرها ، در سطحی بسیار کلی، احتمالاً به سه گروه عمده تقسیم کرد:
گروه اول : استقرارهائی که دارای امکانات طبیعی و عرصه فضائی بیشتری بوده و کم و بیش نزدیک و یا در حاشیه شهرهای بزرگ قرار گرفتهاند.
گروه دوم : روستاهائی که کم و بیش به مراکز جمعیتی بزرگ نزدیک بوده ، ولی از نظر امکانات طبیعی و عرصه زراعی آنچنان امکاناتی ندارند ، که بتوانند در مقیاس وسیعتری تولید کنند.
گروه سوم : روستاهائی هستند که نه دارای امکانات طبیعی کافی بوده که بتوانند حوزه و حجم تولید خود را توسعه دهند. نه در نزدیکی مراکز مهم شهری قرار دارند.
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت رابطه انسان و طبیعت در معماری باغ های ایرانی، می پردازیم که در قالب 43 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
تعداد صفحات فایل: 43 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 1.58 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت رابطه انسان و طبیعت در معماری
ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.
آیین و گیش قدیم ایرانیان به کشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانکه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره 33 می خوانیم که زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاک ، چهارمین کسی که زمینه را به منتهی درجه وجد آورد کیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنکس که بیشترین مقدار گندم کشت کند و بیشترین سبزیها بکارد و بیشترین درختها بنشاند کسی که زمین خشک را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشکاند و زیر کشت ببرد .
این عناصر که شامل چهار عنصر (زمین)، (آب)، (گیاه) و ( فضا) هستند وقتی در منظومه فکری معماری ایرانی و با چهارچوب مفهوم و ایده باغ در کنار هم قرار میگیرند (باغ) را شکل میبخشند. در این مسیر عناصر دیگری نیز ممکن است در شکل گیری باغ مورد استفاده قرار گیرند که یا عناصری فرعی به شمار میآیند و یا بخشهایی جزیی و جلوههایی از حضور عناصر اصلی باغ اند.
در مورد زمین که یکی از عناصر اصلی باغ است به جز شکل و موقعیت کلی، عوامل و ویژگیهای دیگری همچون جنس خاک، شیب و اختلاف سطح، قابلیت آبیاری و حاصلخیزی نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال یکی از علل اصلی احداث باغ در زمینهای شیبدار که نمونههای آن زیاد بچشم میخورد، امکان حرکت آب درمیان باغ به شکل طبیعی است.
باغ ایرانی ممکن است در یک سطح با شیب ملایم و یا زیاد ساخته شود و در صورت قرارگیری در زمینی با شیب زیاد، معمولاً شکل باغ تحت تأثیر شکل زمین قرار گرفته و در چند سطح ساخته میشود. در این حالت امکان ایجاد آبشره و آبشار میسر خواهد بود.
چمن به معنی محل چمیدن و گردشگاه بوده که در بعضی از مناطق ایران به علت وجود لایه های سخت زیرزمینی در سطح نسبتا بالاتر زمین ، آب به اندازه کافی برای رشد مرتب چمن و بوته زارها وجود داشته و این نواحی بصورت اقامتگاههای بهاره اعیان و اشراف در می آمده است .
در داخل باغها علاوه بر درختان و گلها و آب نماها گاهی اوقات یک کوشک در محور اصلی باغ ساخته شده که یا در مرکز و یا در بالای آن قرار گرفته اند . در باغ دلگشای شیراز تقریبا در وسط باغ قرار دارد و در باغ گلشن و باغ ارم و تعدادی دیگر در بالای باغ قرار گرفته اند .
معماری کوشکها نیز در نوع خود قابل مطالعه و بررسی زیاد است که د راین مختصر نمی گنجد و فقط به چند نمونه آن در شیراز اکتفا می کنیم . نقشه هایی که کلا در مورد این کوشکها بکار گرفته شده یا چهار گوش و یا هشت گوش است . در باغ جهان نما و باغ نظر این عمارتها هشت گوش است . ورودی هر کدام در گوشه های آن قرار دارد . در وسط آن یک فضای هشت ضلعی که به چهار صفه راه دارد جای دارد .
…
شهر اشرفالبلاد را شاه عباس اول در سال 1021 هـ . ق (1612 م)، در کنار سواحل دریای خزر در دامنه رشته کوههای البرز احداث کرد.
مجموعه باغهای اشرف از 6 باغ متصل به یکدیگر که با دیوارههای سنگی از هم جدا میشدند، احداث شده است.
این باغها شامل باغ و عمارت چهلستون، باغ چشمه و باغ تپه در جنوب شرقی چهل ستون، باغهای خلوت، باغ شمال و باغ صاحبالزمان در غرب چهلستون (که در حال حاضر از آن باغها اثری دیده نمیشود) است.
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت عایق صوتی بررسی دیوار آکوستیک، می پردازیم که در قالب 20 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
تعداد صفحات فایل: 20 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 0.782 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت عایق صوتی
عایقهای صوتی در بخش اجرا چند دسته هستن که با توجه به کاربری فضا تعیین میشن . مثلا در یک فضای آپارتمانی برای جلوگیری از مشکلات صدا در طبقات از دو جداره سقف استفاده میشود یعنی اینکه سقف در دو قسمت روی هم و با فاصله کمی از هم اجرا میشود که مانع نفوذ صوت در طبقات میشود. این سیستم در اجرای دیوارهاهم کار برد دارد که البته اجرای این نوع سقف یا دیوار زیاد مقرون به صرفه نیست.
در حال حاضر برای عایق بندیهای قانونمند از متریالهای ویژه ای استفاده میشود که مصطلح ترین آنه کناف است . کناف یکسری دیوارهای پیش ساخته گچی است که درای چندید لایه و ضخامت گوناگون است که با توجه به جنس مصالح می تواند عایقهای فوق العاده ایی را بسازد.
بحث عایقها در معماری بسیار اهمیت داره ولی در مراتب سوم و چهارم اهمیت قرار میگره به دلیل اینکه زیبایی ظاهری و تعادل فضایی حرف اول معماریه. اما در مورد عایقها می تونم بگم عایقهای صوتی و حرارتی و رطوبتی سه گروه مهم عایقها هستند که هرکدوم مقوله کاملا جدایی دارند.
مثلا بحث عایق بندی رطوبتی در ساختمان چند وجه داره مثلا موقع اجرا در بعضی از قسمتها عایق کاری هنگام زیر سازی و عملیات عمرانی انجام میشه و در بعضی قسمتها مثل سقف بعد از اتمام کار سفت کاری یا در مورد عایق بندی صوتی این موضوع به مراتب پیچیده تر میشه در عین حال متریال کار هم کاملا تفاوت میکنه . اگر اطلاعات دقیق تری راجه به کار تحقیقاتیتون در اختیارم بگذارید سعی میکنم بیشتر شما رو راهنمایی کنم. زنده باشید
به آن طرف نگاه کنید، آنجا اتاق پسر شماست که صدای استریوی آن خانه را برداشته است و به داد و فریادهای شما برای کم کردن صدای ضبط و استریو کمتر توجه میکند. این طرف اتاق دختر شماست که گوشی تلفن ساعتها در دست اوست و شما از دست خندههای گاه و بیگاه و مکالمات طولانی او با دوستانش آرامش ندارید. به زیر پایتان نگاه کنید، طبقه پایین آپارتمان شما پارکینگ ساختمان چند طبقهای است که در آن زندگی میکنید و صدای گاز و ترمز و بوق اتومبیلهای همسایگان، گاه و بیگاه سکوت منزل شما را بر هم میزند.
طبقه بالا، آپارتمان نزدیکترین دوست و همسایهتان است ولی این صدای پا و دویدن کودکان خردسالش است که مانند صدای بمب در فضا پیچیده شده است. دیوارها و پنجرهها هم که صدای رفت و آمد ماشینها در بزرگراه مقابل منزلتان را به داخل انتقال میدهند… شما فقط یک راه دارید برای اینکه سکوت و آرامش را در منزل حکمفرما کنید و آن هم استفاده از عایقهای صوتی و کاهش آلودگی صوتی منزلتان است. چگونه؟ با ما همراه باشید.
یکی دیگر از مشکلاتی که موجب ایجاد سر و صدا در اتاق شما میشود سر و صدای جریان آب درون لولههایی است که درون دیوارها یا کف اتاق نصب شدهاند. بنابراین لولهها و سیمکشیهای برق منزل باید در مناطقی از کف و دیوارها قرار گیرند که دارای عایق صوتی باشند. اگر قرار است خودتان با استفاده از مواد اولیهای که خریدهاید دیوارها و کف منزلتان را عایقبندی کنید حتما هنگام کار عینک و دستکش ایمنی بپوشید و روی بینی و دهانتان ماسک بگذارید.
محصولاتی که برای عایقبندی صوتی استفاده میشوند تا حدی محرک هستند و ممکن است شما را دچار حساسیت کنند ولی برای اینکه از عایقبندی صوتی منزلتان راضی باشید و بهترین پوشش ضدهوا را برای دیوارها انتخاب کنید بهتر است از شرکتهایی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. مهندسان و معماران این شرکتها با آشنایی با آخرین پوششهای عایق صوتی برای دیوارهایی که در بازار وجود دارد بهترین و موثرترین گزینهها را به شما پیشنهاد خواهند کرد.
پیش از خرید و انتخاب عایقهای صوتی برای دیوارها و کف منزلتان تحقیق و پرس و جوی کامل انجام دهید. هر یک از این مواد میتوانند تا چند درصد و درجهای خاص صداهای منتقلشده را کاهش دهند. فراموش نکنید اگر شما بتوانید فقط به اندازه 10 دسیبل جلوی عبور صدا از در و دیوارها را با این روشها و مواد به درون منزلتان بگیرید نیمی از سر و صداهایی را که پیش از این میشنیدید نخواهید شنید و منزل شما 50 درصد ساکتتر خواهد شد.
دو تیم مستقل تحقیقاتی با همکاری یکدیگر توانستند به دستورالعملی برای ساخت موادی که عایق صوت است و اشیاء را از صوت عایق نگه می دارد ، دست پیدا کنند.
اگرچه مواد عایق های صوتی در حال حاضر ساخته میشوند ، ولی تیم سومی اکنون در تلاش است تا یک عایق صوتی کامل و واقعی را بوجود آورد.
این مواد باید بتوانند امواج صوتی را پیچیده بدور شی را طوری هدایت کند که انگار شی وجود خارجی ندارد.همانطور که زیر دریایی ها از تشخیص رادار در امان هستند ، این مواد می توانند جهت توسعه سالن های کنسرت صوتی استفاده شوند.