(بررسی در و پنجره ، قاب و نرده)
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت عناصر و جزئیات ساختمانی (بررسی در و پنجره ، قاب و نرده)، می پردازیم که در قالب 71 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
تعداد صفحات فایل: 71 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 2.85 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت عناصر و جزئیات ساختمانی
به طور کلی در به جزئی از ساختمان گفته می شود که با باز و بسته شدن فضاهای مختلف خارجی و داخلی را به یکدیگر مرتبط و یا مجزا می نماید . و امکان دسترسی و در بعضی موارد عبور نور و تبادل هوا را ممکن یا نا ممکن می نماید ،لذا در را می توان دیوار موقتی خواند که در در گاهی قرار می گیرد و آن را می توان برای ایجاد دسترسی ،باز کرد و برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی بست . وظیفه اولیه در ایجاد امکان دسترسی است و وظایف ثانویه آن به عنوان بخشی از دیوار بر حسب مکان و موقعیت آن عبارت است از :
در به هر صورتی که باشد باید از مقامومت کافی برای تحمل وزن خود و ضربات و آسیبهای ناشی از استفاده نادرست برخوردار باشد و برای باز و بسته شدن آسان و کامل از پایداری کافی شکلی برخوردار باشد .
در باید به اندازه دیوار اطراف خود حریم خصوصی داخلی را تامین نماید و به کمک سایر اجزای خود (چار چوب ،قفل ،لولا) ایمنی لازم را فراهم نماید .
میزان عایق بندی در ، در برابر حرارت و صوت بستگی به محل استفاده از آن دارد لکن باید بتواند آسایش لازم را فراهم نماید .
درهایی که با خارج از ساختمان در ارتباط هستند باید بتوانند محیط داخلی را از نفوذ باد و باران حفظ نمایند .
پنجره قسمتی از دیوار است که امکان ورود نور را از طریق شیشه های شفاف یا نیمه شفاف فراهم می آورد این وظیفه اولیه پنجره با نصب جام شیشه در قاب پنجره به انجام می رسد این نوع ساده پنجره را پنجره ثابت یا نور گیر می نامند هیچ یک از قسمتهای آن باز نمی شود .
پنجره ها بخش مهمی از پوشش ساختمان به شمار می روند و باید عملکردهای چندی را انجام دهند. علاوه بر عملکردهای اولیه که عبارت است از تامین نور طبیعی به داخل و ارتباط بصری با خارج پنجره ها حفاظتی هستند در برابر باران باد ،گرما و سرما ،و همچنین عایقی در برابر صداهای ناهنجار خارج از ساختمان .
پنجره های رایج معمولا به نحوی طراحی می شوند که امکان تهیه اتاقها فراهم گردد در این حالت با باز شدن یک یا چند قسمت از پنجره هوای خارج با داخل عوض می شوند .
به علاوه پنجره نی زمانند ساختمان باید در طول عمر مفیدش ،اقتصادی نیازمند به حداقل نگهداری وز یبا بوده و در ایجاد سبک و هویت برای ساختمان سهمی داشته باشد .
1-عدم نیاز به رنگ آمیزی به علت این که آلومینیوم زنگ مخرب نمی زند بنابراین از آن مناطق مرطوب فوق العاده استفاده کرد
2-به علت توانایی ایجاد پروفیلهایی با اشکال بسیار پیچیده از این مصالح می توان پنچره هایی با هوا بندی مناسب ساخت .
مقدار نوری که از پنجره می گذرد با تناسب سطح و حجم اتاق می باید متناسب باشد البته زاویه و شدت تابش نور خورشید در موقعیتهای مختلف جغرافیایی متفاوت است موقعیت جغرافیایی ساختمان و جهت نور گیری آن در تعیین سطح پنجره موثر است عملکرد فضایی که پنجره نور می گیرد نیز در تعیین سطح پنجره موثر است سطح پنجره در شمال ایران در حدود 5/1 و در جونب 10/1 سطح اتاق هم کمتر است
قسمتی از دریا پنجره است که در چار چوب قرار می گیرد و معمولا متحرک است .
قاب همان چار چوب است و وسیله ای است که لنگه در یا پنجره (اعم از ثابت یا باز شو ) در آن قرار می گیرد .
آستانه قسمت پایینی قاب در است .آستانه به ویژه برای درهای ورودی و سرویسها پیش بینی می شود .
کتیبه قسمتی از در یا پنجره است که در قسمت بالایی در قرار می گیرد و ممکن است باز شویا ثابت باشد
تقسیم کننده لنگه در یا پنجره به دو یا چند قسمت را وادار یا قید می گویند . وادار به منظور تقسیم ابعاد در و یا کوچک کردن ابعاد شیشه یا زیبایی پیش بینی شده است.
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت سازه های دینامیکی در معماری (داوینچی)، می پردازیم که در قالب 16 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
مشخصات فایل :
تعداد صفحات فایل: 16 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 0.552 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت سازه های دینامیکی
سازه های دینامیکی یا متحرک سازه هایی هستند که حرکت خود را برای انطباق با تصورات انسانی تغییر می دهند.این ساختمانها جهت حرکت خورشید را تعقیب می کنند و به سمت جهت وزش باد تغییر جهت می دهند.بنابراین همساز شدن با طبیعت باعث می شود این بناها انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند.این نوع معماری قابلیت چرخش 360 درجه برای ایجاد دید گسترده ای می باشد.سازه های دینامیکی دائماً در حال تعدیل و تغییر شکل خود هستند و هر طبقه به طور بی نظیر قابلیت چرخش مستقل دارد.
نتیجه آن می شود که همیشه نمای ساختمان در حال تغییر با یک برنامه مشخص خواهد بود به غیر از pent house ها.
بناها دارای بعد چهارمی به نام زمان خواهند شد.بناها شکلهای صلب نخواهند داشت.این بعد چهارم تحقیقات و تلاشهای معمار ایتالیایی “دیوید فیشر” بوده است و این ایده در سطح جهانی و بین سیاستمداران و شهرداران مورد توجه قرار گرفته است.او در یک کنفرانس خبری در نیویورک اظهار کرده است: این ساختمان هیچگاه ظاهرش مثل قبل نخواهد بود.
روشهای پیشرفته ساخت و توانایی تولید انرژی توسط خود بنا،دو ویژگی شاخص در معماری دینامیک هستند.
در این روش از قطعات و واحدهای پیش ساخته با استاندارد کیفی بالا استفاده می شود و دارای تضمین صرفه جویی 20 درصدی در هزینه ها است که تأثیر عظیمی در ساخت و ساز جهانی خواهد داشت.
این روش نسبت به روش سنتی و متداول معماری،نیاز به نیروی کار کمتری در محل ساخت دارد و بخش عظیمی از کارگرها در کارخانه ها هستند،جایی که ایمنی آن نیز بیشتر است.
برج از 79 توربین عظیم بادی که به صورت افقی بین طبقات متحرک در ستون اصلی قرار گرفته اند استفاده می کند و انرژی الکتریکی مازاد میتواند به طور کامل 5 ساختمان هم اندازه مشابه خود را که در مجاورش قرار دارند تأمین کند.
از طرفی،با قرارگیری سلولهای خورشیدی در بالای برج ،انرژی خورشیدی نیز به نیروهای بادی اضافه میشود.
هر توربین می تواند 3/0 مگاوات برق تولید کند.با توجه به وجود هزار ساعت بادی سالانه در دبی توربین های استفاده شده در بنا می توانند بیشتر از 1200000 کیلووات- ساعت انرژی تولید کنند.
با توجه به اینکه مصرف متوسط انرژی هر خانواده 24 هزار کیلووات ساعت تخمین زده می شود،هر توربین می تواند انرژی 50 خانواده را تأمین کند.این برج دینامیکی 200 آپارتمان خواهد داشت که به این ترتیب انرژی مورد نیاز آنها از توربین ها به طور کامل تأمین خواهد شد.
شرکت Dynamic Architective برجهای دوار و پویایی در سرتاسر دنیا طراحی کرده که اولین پروژه این شرکت بنابر گزارش سایت اصلی آن در دبی و پروژه بعدی در سکو اجرا خواهد شد.
این آسمان خراش 420 متری 180 طبقه خواهد داشت که دارای مدول طراحی مختلف است.
دید کلی؛
در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت تاریخ باغ سازی در جهان (تاریخ تحولات باغسازی)، می پردازیم که در قالب 29 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
مشخصات فایل :
تعداد صفحات فایل: 29 اسلاید
فرمت فایل اصلی: پاورپوینت (ppt)
فرمت فایل دانلودی: فشرده (zip-winrar)
حجم در حالت فشرده: 1.72 مگابایت
دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری
توضیحات پاورپوینت تاریخ باغ سازی
در دوران باستان این سرزمین مبین نوع ارتباط انسان با طبیعت پیرامونش بوده و ویژگی های این رابطه را عناصر زیر تشکیل می داده است.
1- احترام به محیط طبیعی و تقدیس آن ، انسان را موظف می ساخت که تمامی فعالیتش را با طبیعت هماهنگ سازد.
2- تقدیس طبیعت ، موجب می شد که انسان خود را نگهبان آن بپندارد و تمامی عملیاتش را با عناصر آن (خطوط ، نور و رنگهای طبیعت) همگون و هماهنگ سازد.
3- زمین به عنوان “زمین مادر” منبع و منشا تمامی خوبی ها و زایش ها و بقای هستی تلقی می شد.
4- آب نیز عنصری برای تولید و بقا محسوب می شد و برای رویاندن و ایجاد خنکی به کار می رفت و اهمیتی تمثیلی و معنوی داشت. نگرش و اعتقادات موجود در این زمینه ، در باغهای معلق یا پردیس های بابل تجلی یافته.
1- با سقوط امپراطوری روم ، به مدت دو قرن باغبانی و باغسازی افول کرد و فقط در دیرها توسط راهب ها یا راهبه ها انجام می گرفت.
2- در قرن نهم و دهم میلادی به دیرها نیز توجه ای نمی شد و دوباره هنر باغبانی فراموش شد
3- در قرن یازدهم میلادی “نورمن”های انگلیسی به مذهب روی آوردند و دیرها دوباره رونق گرفت و باغبانی مورد توجه قرار گرفت
4- در قرن هفدهم میلادی هانری ششم پادشاه انگلستان دیرها را تعطیل کرد و به باغسازی دیرها نیز خاتمه داد.
(از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم)
1- احیا دوران باستان و فراگیری روش طراحی معماری و باغسازی کهن ، در ترکیب معماری و طبیعت این دوره ، صحنه آرایی باغ دوران باستان (استفاده از ترس بندی ها ، پله ها ، آب نماها ، مجسمه ها و بهره گیری از تکنیک Are-Topiaria) مورد تقلید و الهام طراحان واقع می شد.
2- ابداع تکنولوژی و منسوخ شدن سیستم تعاونی ها ، تقسیم کار اجتماعی را با دگرگونی های نوینی همراه ساخت و معمار به عنوان طراح پذیرفته شد.
3- وحدت فضا بوسیله پرسپکتیو با تعیین یکی نقطه گریز مرکزی شکل گرفت. به این طریق ، جلوه های مختلف فضا دسته بندی گردید و در یک سیستم منطقی و عقلانی نظم داده شد.
4- حضور منظره در آثار نقاشی به صورت توجه به طبیعت تجلی می یابد که نمونه ی آن را می توان در تابلوهای رافائل ، لئوناردو داوینچی و بوتیچلی مشاهده کرد.
5- مفهوم منظر زیبا سبب به وجود آمدن “ویلا – باغ – منظر” شد که ضرورت استقرار بنا به سوی محیط اطراف را مطرح ساخت. در طراحی این باغ ها سعی گردید در فراسوی باغ و زاویه دید ، قرار داده شوند.
(از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن هفتم بعد از میلاد)
1- در ایران باستان مانند تمدن بین النهرین ، باغ تصویری از جهان جاودانه بود.
2- در باغهای ایران باستان ، کاشت درختان به صورت منظم بوده و درختان میوه در کنار گیاهان معطر قرار می گرفته است.
3- رویهمرفته منشا این نظم با سنن بابل و مصر پیوند داشت.
4- ترسیم هندسی باغهای ایرانی که بوسیله دیوار محصور می شد ، یادآور باغهای مصری بود.
بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ
بازاریابی پارتیزانی (چریکی)، رمز موفقیت و کلید طلایی در دستان مدیران عصر دیجیتال
دید کلی؛
فایل مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf یا بازاریابی چریکی رمز موفقیت و کلید طلایی در دستان مدیران عصر دیجیتال است، که در 202 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.
در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی چریکی از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۲۰۲ اسلاید ویژه ارائه می گردد. و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مفید باشد.
توضیحات فایل مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf
در مفهوم کلی اسم اصلی این روش گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) است که به فارسی بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی نیز ترجمه شده است.
هرگاه بتوانید از استراتژیها و روشهای نامتعارف و عجیب که تقریبا تاکنون مشابه آن وجود نداشته و پیادهسازی نشدهاست، برای تبلیغ محصول یا خدمت خود استفاده کنید، به این روش بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ میگویند. البته نام دیگر این روش، بازاریابی پارتیزانی است. در این نوع بازاریابی درواقع از جنگهای پارتیزانی الهام گرفته شده که پارتیزانها و سربازان جنگهای چریکی با روشهای نامتعارف و غافلگیر کننده باعث شکست دشمن میشدند.
یکی از ویژگیهای بازاریابی چریکی ارزان بودن و گاهی اوقات بدون هزینه بودن آن است. در این روش شما بیشتر روی روشهای متفاوت و خلاقانهای متمرکز میشوید که تاکنون وجود نداشته است. استفاده از این ترفندها باعث میشود تا اثرگذاری بیشتری روی مخاطبان داشته باشید و بتوانید آنها را سریعتر متقاعد کنید تا محصول شما را بخرند.
با اینکه گوریلا مارکتینگ یکی از زیرمجموعههای بازاریابی است، ولی خودش انواع مختلفی دارد که در موقعیتهای متفاوت میتوانید از آنها استفاده کنید. در ادامه از انواع بازاریابی چریکی برای شما میگوییم:
همانطور که میدانید تبلیغات محیطی و تبلیغاتی که در فضای بیرون انجام میشود بخش عمدهای از فضای تبلیغات را به خود اختصاص داده است. حال تصور کنید به جای استفاده از بیلبوردهای مرسوم، از المانهای تبلیغاتی متفاوتی استفاده کنید که تا کنون در سطح شهر وجود نداشته است. به این روش گوریلا مارکتینگ خارجی (outdoor) گفته میشود.
این نوع از بازاریابی چریکی دقیقا عکس مدل خارجی است و این بار در فضاهای داخلی و بسته نظیر فروشگاههای زنجیرهای، استخر، مراکز بازی، مترو، دانشگاه و… از المانهای متفاوت برای تبلیغات استفاده میکنید. به این روش نیز گوریلا مارکتینگ داخلی (indoor) گفته میشود.
بسیاری از شرکتها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در رویدادهای مختلف از جمله نمایشگاهها، همایشها، رویدادهای ورزشی یا کمپینهای مختلف شرکت میکنند. اگر این برندها برای تبلیغات خود به جای شیوههای مرسوم نظیر پخش تراکت و بروشور سراغ روشهای خلاقانه و متفاوت بروند به این روش گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد گفته میشود. یکی از نمونههای این مدل تبلیغات که چند سال پیش برای اولین بار جذابیت داشت، استفاده از اسکوترهای برقی توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران در نمایشگاه الکامپ و تلکام بود.
این مدل از بازاریابی چریکی در واقع شامل تمام موارد بالا میشود، با این تفاوت که دیگر یک سویه نیست و بین برند و مخاطب تعامل شکل میگیرد و کاربران با اجرای درخواست شرکتها، جزئی از برنامه تبلیغاتی میشوند و میتوان آنها را مجری اصلی دانست. در این روش باید تجربهای متفاوت را برای مخاطبان رقم بزنید.
حالا که با مفهوم و انواع گوریلا مارکتینگ آشنا شدیم، زمان آن رسیده که ببینیم این نوع بازاریابی چه کارایی برای کسب و کارهای بزرگ دارد و این برندها چطور از بازاریابی چریکی استفاده میکنند. اگر کمی دقت کنید میبینید که یکی از برنامههای اصلی کمپانیهای بزرگ میتواند استفاده از بازاریابی پارتیزانی است؛ چراکه از هر نظر توانایی اجرای آن را به بهترین شکل ممکن دارند.
اما این نوع بازاریابی برای برندهای بزرگ میتواند مانند حرکت روی لبه پرتگاه باشد؛ چراکه حالا برند آنها موقعیت خوبی در بازار دارد و کاملا شناخته شده هستند. بنابراین اگر نتوانند ایده جذابی داشته باشند یا درست گوریلا مارکتینگ را پیاده کنند، لطمه خواهند خورد.
گوریلا مارکتینگ با توجه به هزینه کم و خلاقانه بودن میتواند یکی از بهترین گزینهها برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپها باشد. این روش کمک میکند تا با هزینه کمتر نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی بتوانید بازخورد خوبی بگیرید و برای مدتهای طولانی در ذهن مخاطبان بمانید. ضمن اینکه کمک میکند سرنخهای زیادی به دست بیاورید.
اما باید حواستان باشد به درستی ایدهپردازی کنید و بعد از آنها طرحهایی را در نظر بگیرید که بتوانید به خوبی آنها را اجرا کرده و مخاطبان را شگفتزده کنید. البته نیمنگاهی هم باید به هزینهها داشته باشید، چون کسب و کارهای کوچک نمیتوانند خیلی هزینه کنند و گاهی کارهای نامتعارف هزینه زیادی میطلبد.
پاورپوینت تاریخچه و کاربردهای پنجره
دانلود پاورپوینت تاریخچه و کاربردهای پنجره
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 84 |
حجم | 8208 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | عمران |
توضیحات کامل
دانلود پاورپوینت تاریخچه و کاربرد های پنجره جهت رشته عمران در قالب 84 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش
امروزه برای معماری و آرایش پنجره ها امکانات قابل توجهی موجود است.این امکانات به نسبت گذشته بیش تر شده است.با صرف وقت و دقت عمل به نتیجه های خوبی می توان رسید.
اگر پنجره از معماری زیبا و با ارزشی برخوردار است،یا مشرف به منظره ای رویایی است،بهتر است که ترکیب آن بهم نخورد.اگراز نظر شما خلوت در اولویت است و یا اتلاف انرژی مد نظر است،می توان پوششی طراحی کرد که از جذابیت پنجره نکاهد و در عین حال با شگردهای خلاقانه آن را جالب توجه درآورد.در واقع می توان گفت پنجره ها همان چشم های بنا می باشند.
فهرست مطالب
مقدمه
پیش گفتار
تاریخچه
کاربردهای پنجره
انواع پنجره
روش نصب پنجره
سیستم پنجره های دو جداره نوین
پنجره های دوجداره UPVC
عکس ها و تصاویر